Image is not available
Image is not available
Image is not available
merc2
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Arrow
Arrow
Slider

o PLAYWAY SA (PL)

  • PlayWay S.A.:

    - grupa ponad 40 zespołów tworzących gry na terenie Polski (od małych zespołów 2-3 osobowych, po większe: 10-25 osób) w wiekszości zespoły wewnętrzne lub spółki zależne,
    - ponad 60 gier w produkcji (część zespołów robi więcej niż jedną grę)
    - planowane min. 20 premier rocznie, co zwiększa znacząco możliwość kolejnego sukcesu
    - wydawanie gier na własnych kontach Steam/AppStore/Google, bez pośredników
    - sukcesy w sprzedaży zarówno na rynkach PC/MAC jak i mobilnych: AppStore/GooglePlay
    - własne, silne konto mobilne z pięcioma tytułami powyżej 1 mln pobrań. Łącznie 14 mln pobrań ostatnich edycji gier
    - ponad 1mln sprzedanych gier i płatnych dodatków na PC i MAC
    - największa ilość udanych akcji crowdfundingowych - Kickstarter w Polsce, z łączną zbiórką 6 produkcji wynoszącą ponad 200,000 $
    - sukcesy wielu marek, w tym: Car Mechanic Simulator,  Hard West, Farm Expert , 911 Operator, Uboot
    - duże zaangażowanie w tematykę gier - symulatorów, dających duże szanse na regularność wyników, powtarzalność sukcesu każdej kolejnej edycji
    - wysoka rentowność produkcji, spowodowana dbałością o koszta
    - optymalizacja kosztowa oraz daleko idąca niechęć Zarządu do zbędnych kosztów
    - własny dział marketingu globalnego, ponad 1100 kontaktów do najpopularniejszych youtuberów, ponad 2000 kontaktów do mediów, osobistości branżowych. 
    Kontakty te pozwalają skutecznie marketingować produkty niskim kosztem
    - wieloletnie doświadczenie Prezesa Zarządu w produkcji i sprzedaży gier komputerowych, poparte znaczącymi zyskami netto generowanymi w poprzedniej firmie:   PLAY s.p. z o.o., lata 2001-2009
    - Prezes Zarządu Krzysztof Kostowski posiada znaczny pakiet akcji PlayWay S.A., a jego intencją jest silna pozycja firmy na rynku światowym. 
    To podejście potwierdzone jest faktem dobrowolnego zrzeknięcia się przez Prezesa pensji przez pierwsze 5 lat działalności Spółki oraz poważne zaangażowanie w Firmę
    - poza wstępną inwestycją w 2011, Firma finansowana była i jest (do dziś - 04.2016) wyłącznie z zysków generowanych przez kolejne produkcje
    - tworzenie własnych zespołów developerskich tworzących gry w oparciu o pomysły własne oraz pomysły opracowane w centrali PlayWay S.A.
    - program motywacyjny podziału zysku między członków zespołów - tych, które odpowiadają za zyskowne produkcje
    - prowadzimy sprzedaż i marketing gier stworzonych przez nasze zespoły oraz przez Spółki Zależne. 
    Konieczność prowadzenia takich działań umiejętnie i skutecznie, zwykle stanowi jedną z największych trudności w przebiciu się młodych twórców i zespołów na rynku globalnym z własną produkcją
    - program dający młodym zespołom możliwość łatwego otrzymania dofinansowania, z zachowaną przez PlayWay S.A. pełną kontrolą działań danego startupu, oraz z zachowanym pełnym prowadzeniem dystrybucji

    Finanse:
    2011/2012/2013 - rozwój technologii i zespołów. Brak zysków oraz strat.
    2014 rok - mimo finansowania wielu gier, ponad 3 mln EBITDA
    2015 rok - mimo finansowania wielu gier, ponad 7 mln EBITDA

    Planowane wejście na GPW w 2016 roku. 

  • Krzysztof Kostowski 

    Od ponad 20 lat związany z tworzeniem gier komputerowych oraz ich sprzedażą.
    Początkowo współwłaściciel największej hurtowni gier komputerowych w Polsce - PLAY sp. z o.o., gdzie odpowiadał m.in. za pełny proces tworzenia nowych gier, sprzedaż licencji, kontakty z klientami zagranicznymi, tworzenie cyklu miesięczników z pełnymi wersjami gier, rekrutacje developerów, projektowanie nowych gier, oprawę graficzną produktów.

    PLAY sp. z o.o.w latach 2001-2011 wprowadziła do sprzedaży ponad 10 milionów gier, zarówno do kiosków jak i do sklepów detalicznych: partnerskich względem systemu PlayShop oraz do sieci wielkopowierzchniowych.
    Krzysztof Kostowski kierując działem tworzenia gier, wyprodukował ponad 100 gier komputerowych i przyczynił się do powstania i umocnienia wielu zespołów developerskich, oraz do zgromadzenia (w wielu przypadkach - po raz pierwszy) wiedzy praktycznej u licznej grupy młodych developerów w latach 2004-2010. Z powodu specyfiki sprzedaży produktów w kioskach, gry powstawały jako produkty niskiej jakości i dostosowane były do klienta o mniej zasobnym portfelu.

    W 2011 roku Krzysztof Kostowski powołał do działania spółkę PlayWay S.A., której celem było całkowicie skupić się na tworzeniu gier komputerowych wyższej jakości oraz wydawaniu i dystrybuowaniu ich na cały świat.
    Zamierzeniem Firmy, od początku jej istnienia, było dywersyfikowanie ryzyka poprzez tworzenie dużej ilości gier. Ten cel w pełni udało się zrealizować już na koniec 2015: gry Spółki tworzone były w 44 zespołach deweloperskich.
    Z dużej ilości tworzonych gier, większość okazała się rentowna, a kilka z nich zapewniło stałe finansowanie firmy oraz umożliwiło pozyskiwanie kolejnych zespołów, a także zakładanie spółek zależnych.

    Dziś PlayWay S.A. poza tworzeniem własnych zespołów developerskich, wydawaniem własnych gier, zajmuje się również wydawaniem gier zewnętrznych zespołów.
    Firma posiadła też unikalną wiedzę w zakresie prowadzenia kampanii crowdfundingowych w serwisie Kickstarter. Udało się pozyskać dodatkowe wpływy z aż pięciu zakończonych sukcesem akcji, jednakże główną z nich korzyścią nie jest wcale aspekt finansowy, lecz marketingowy i PR-owy.

  •  

    Zapraszam do obejrzenia wywiadu :  To się liczy: PlayWay, kolejny producent gier chce iść na giełdę. Polska branża gier cały czas rośnie ( prosze kliknąć na poniższe zdjęcie )

    INN POLAND 3.08.2016

     http://innpoland.pl/128751,zrzekl-sie-pensji-prezesa-na-piec-lat-woli-by-te-pienidze-pracowaly-na-rozwoj-firmy-oto-jak-dziala-polski-playway

    Wywiad  Puls Biznesu 23.5.2016

    Forbes 28.7.2016

    Polsat News 7.8.2016

    PlayWay Campus : Hornówek 2017 : 4 buildings / 16 flats / 16 bathrooms / 8 working space...

     


design by: pawelkrol.it